pondelok 17. júna 2013

Mokrade Rajeckej Doliny I.

13.6.2013 - Pramenisko za lomom v Šuji.
   Dnes ma do terénu so sebou vzali Anička a Rolo zo správy NP Malá Fatra. Ukázali mi krásne miesta za čo im veľmi pekne ďakujem.
   Prvým miestom bola skrytá dolinka za lomom pri Šuji. Chvíľu po vystúpení  nás na lesnej ceste a priľahlej lúke privítali dve samičky Orthetrum cancellatum. Zaleteli sem na lov pravdepodobne od Čierňanského rybníka. Jedna z nich ulovila veľkú Tipulu a pochutnávala si na nej na kraji lúky.
Orthetrum cancellatum - vážka rybničná - samička.

   Po tom čo sme sa vnorili do lesa, ukázalo sa malebné údolie potôčika zakryté klenbou lesa. Ukázali sa aj huby občas nejaká orchidea. V závere potôčika bolo malé jazierko a ďalšie pramenné stužky sa ťahali do svahu kde sa ďalej delili. Táto pramenná časť vo svahu bola čistinka na ktorú pálilo slnko. Hovorím si tu by to šlo a začalo sa pátranie po exúviách Cordulegastra. Tie som nenašiel zato na slnkom zaliatej čistinke poletovali dva samčeky Calopteryx virgo a jedna samička Libellula depressa. Tá sa správala skôr ako samček, posedávala na posede a zaháňala aj motkov aj tých dvoch smaragdových chlapcov.

Libellula depressa - vážka ploská - samička.

Calopteryx virgo - hadovka obyčajná - jeden z dvoch samčekov na pramenisku.
   Dolu som kráčal korytom potoka a oplatilo sa. Poriadne som si vychutnal nedotknutosť tohoto miesta a našiel exúvium Cordulegastra. Takže ďaľšia lokalita je na svete.

Cordulegaster bidentata - pásikavec - samička.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára