streda 19. septembra 2012

Leucorrhiniové šialenstvo - časť 1. Tatry

16.06.2012 - Štrbské pleso.
    Dušan Šácha ma pozval na spoločný terén v Tatrách a Spišskej Magure. Vďačím mu za krásne dva dni, strávené medzi pomerne vzácnymi zástupcami našej odonatofauny.
    Prvý deň bolo na pláne Štrbské pleso a Uhlíščatká. Druhú menovanú lokalitu sa nám, napriek približne 6 hodinovému blúdeniu tatranskými lesmi, nepodarilo nájsť.(horský vodca zabudol baterky do navigácie :))
Ale ani tento neúspech nemohol zatieniť krásu a zážitky z rašeliniska pri Štrbskom plese. Rašelinisko je samo o sebe zážitkom. Každý krok si človek (hlavne zo začiatku) kladie otázku, vojdem po členky, po kolená alebo tam zhučím celý? Neskôr keď som sa tam preháňal s foťákom ako šialená bludička, ma občas musel Dušan upozorniť, že miesto kde práve miznem v rašelinníku, nie je najvhodnejšie na postavenie statívu.
   Leucorrhinia dubia - vážka rašelinisková  - vážky kvôli ktorím sme tam hlavne išli nesklamali. Boli úplne všade poletovali, párili sa, kládli vaja alebo sa ešte len liahli skryté v poraste. Okrem toho tam poletovali Somatochlory a Aeshny. Vôbec sa mi odtiaľ nechcelo odísť a keby som vedel čo ma čaká pri hľadaní druhej lokality tak sa odtiaľ ani nepohnem.



Leucorrhinia dubia - vážka rašelinisková  - párenie - Spočiatku boli dosť plaché a nepúšťali ma moc blízko.
Leucorrhinia dubia - vážka rašelinisková  - párenie - Neskôr ma pustili bližšie...

Leucorrhinia dubia - vážka rašelinisková  - párenie - ... a ešte bližšie.

Aeshna subartica - exúvium.

Leucorrhinia dubia - vážka rašelinisková  - čerstvo vyliahnutý samček.

Leucorrhinia dubia - vážka rašelinisková - samček.

Porasty Eriophorum vaginatum - páperník pošvatý.

Somatochlora metallica - čerstvá samička.
Leucorrhinia dubia - vážka rašelinisková - ďaľší čerstvý samček





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára